Werkwijze

De werkwijze

In mijn praktijk werk ik vanuit een holistische denkwijze. Dit houdt in werken met lichaam, geest en energie. Als ouder kom je met de klacht van het kind naar mij in de praktijk.

Samen kijken we dan waar de klacht vandaan komt. Wanneer we de samenwerking aangaan en gaan werken aan het herstel van de klacht, dan vragen we ons af waar de oorsprong van de klacht ligt en welke stappen we gaan zetten om aan herstel te werken.

Het traject

Kennismaking

Een kennismakingsgesprek vindt in persoon plaats. Dit is geheel kosteloos en vrijblijvend. Tijdens het kennismakingsgesprek maak je kennis met mij als coach en vertel ik meer over de werkwijze en holistische visie die ik tijdens het coachingstraject hanteer. Wanneer je een goed gevoel hebt bij deze holistische aanpak en de samenwerking die daarbij ontstaat krijg je een intake/anamneseformulier mee naar huis om in te vullen. Deze neem je mee naar het intakegesprek, zodat we op basis daarvan de sessie met ouder en kind kunnen uitzetten.

Intakegesprek

Tijdens het intakegesprek bespreken ouders en coach vragen die er ontstaan zijn bij het invullen van het intake/anamneseformulier. Ook kunnen de ervaringen rondom de klacht besproken worden. Wanneer het concreet is wat de zorg inhoudt, bepalen we het doel dat  jullie willen behalen. Tijdens het intakegesprek bespreken we ook uitvoerig wat jullie als ouder van mij als coach kunnen verwachten en welke inzet ik van jullie nodig heb als ouder om jullie kinderen zo goed mogelijk te begeleiden.

Coachingsessie

De coachingsessie bestaat niet alleen uit coachingsgesprekken met het kind en zijn of haar ouder(s). Ook kan het zijn dat er verschillende methodieken en oefeningen worden toegepast die de begeleiding kunnen ondersteunen voor ouder en kind. Tijdens de sessies werken wij samen naar meer balans in het gezin of uw kind. De sessies duren ongeveer een uur.

Afronding

Wanneer we aan het einde van het traject komen plannen we een eindevaluatie. Hierin bespreken we het verloop van het traject, het behalen van het doel en de hulpbronnen die hiervoor zijn aangereikt.

Zelfvertrouwen betekent niet dat je jezelf beter vindt dan een ander. Het betekent dat je je niet hoeft te vergelijken met een ander.

Ervaring van anderen

Ouders van M. (16 jaar)

"Bij M. was het (zelf)vertrouwen verdwenen en kende haar plek/rol niet meer. Ze was van een vrolijk jongedame veranderd in een teruggetrokken meisje. Na het traject (gesprekken, tekeningen en etherische olie) met Kirsten zag je haar weer opbloeien en weer initiatief nemen."

Meisje (17 jaar)

"Kirsten heeft mij geleerd dingen aan te geven als ik iets wil en voor mijzelf op te komen. Ik vond de gesprekken met Kirsten altijd erg fijn en ook gezellig. Ik voelde mij bij Kirsten echt op mijn gemak."

School in Alphen a/d Rijn

"Wij merken dat kinderen met een gerust gevoel gebruik maken van de Emotie Box. We merken dat het kind zelf de emotie gemakkelijker een plekje kan geven en kinderen op school tonen sneller begrip voor emoties van anderen."

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten